Jak działa Przycisk Życia?


Charakterystyka


Podopieczny zgłasza potrzebę pomocy naciskając przycisk, zabudowany w formie zegarka lub wisiorka. W odpowiedzi na statystyki wskazujące, że wiele sytuacji grożących życiu lub zdrowiu następuje w łazience, udostępniane urządzenia służące do wezwania pomocy są wodoszczelne. Dzięki temu Podopieczny może uzyskać pomoc nawet korzystając z prysznica.

Naciśnięcie przycisku uruchamia głośnomówiące połączenie telefoniczne między mieszkaniem Podopiecznego a całodobowym Centrum Opieki i Pomocy. W rozmowie ustala się aktualne potrzeby Podopiecznego. Na życzenie Podopiecznego lub wobec braku kontaktu z Nim, operator Centrum informuje wskazane osoby kontakowe.

W sytuacji zagrożenia zdrowia lub życia, do Podopiecznego są wzywane służby ratunkowe. Dzięki informacjom zgromadzonym o Podopiecznym, Konsultant Centrum już na wstępnym etapie akcji ratunkowej, może właściwym służbom przekazać komplet niezbędnych informacji o ratowanej osobie. Bliscy, wyrwani z rytmu codziennych zajęć, przejęci sytuacją, z pewnością by o wielu kwestiach zapomnieli.

Oprócz zegarka/wisiorka, Podopieczny może otrzymać inne urządzenia. Dzięki nim reakcja Centrum będzie podjęta bez naciskania przycisku wezwania pomocy przez Podopiecznego w przypadku gdy:
  • Podopieczny upadnie lub zasłabnie
  • Podopieczny nie wykazuje codziennej aktywności (nie wstaje z łóżka, nie porusza się po mieszkaniu, nie korzysta z łazienki, etc.)
  • wystąpi zalanie wodą
  • pojawi się dym
  • ulatnia się gaz (metan)
  • wykryty zostanie tlenek węgla

W skrócie


Zgłoszenie potrzeby pomocy
Za przyciśnieciem jednego przycisku Podopieczny zgłasza złe samopoczucie lub awarię w domu.

Detekcja upadku
Informacja o upadku lub zasłabnięciu generuje się bez udziału Podopiecznego.

Kontrola aktywności
Sprawdza, czy Podopieczny podejmuje codzinne czynności.

Wodoszczelność
Podopieczny może uzyskać pomoc także podczas czynności higienicznych.

Dwukierunkowa komunikacja
Urządzenia przekazywane Podopiecznemu umożliwiają prowadzenie rozmów telefonicznych w trybie głośnomówiącym.

Ostrzeganie o awarii
Zapobiega wypadkom poprzez wykrywanie awarii: zalanie wodą, zadymienie, ulatniający się gaz (metan), pojawienie się czadu.



Korzyści


dla Podopiecznego
  • daje poczucie niezależności
  • mobilizuje do aktywności
  • pozwala pozostać we własnym mieszkaniu
  • zastępuje lub wspomaga opiekunkę
dla Bliskich Podopiecznego
  • obniża koszty opieki
  • minimalizuje zaangażowanie
  • przyspiesza udzielenie pomocy
01.
JAK TO DZIAŁA?
NASZYM PODOPIECZNYM WYPOŻYCZAMY URZĄDZENIA
Więcej...
02.
DLA KOGO?
OSOBY STARSZE, CHORE, NIEPEŁNOSPRAWNE, SAMOTNE
Więcej...
03.
JAK ZAMÓWIĆ?
ZAPEWNISZ BEZPIECZEŃSTWO I CAŁODOBOWĄ OPIEKĘ
Więcej...