Najczęściej zadawane pytania (FAQ)



1. Czy z wykorzystaniem panelu centralnego można prowadzić zwykłe rozmowy telefoniczne w trybie głośnomówiącym?

Tak, każda rozmowa przychodząca może zostać odebrana przez Podopiecznego poprzez naciśniecie przycisku na zegarku - wtedy Podopieczny będzie słyszał osobę dzwoniącą przez głośnik panelu centralnego a głos Podopiecznego będzie nadawany z wykorzystaniem mikrofonu zabudowanego w panelu centralnym.


2. Czy można zabrać zegarek wezwania pomocy pod prysznic?

Tak, zegarek jest wodoszczelny. Można go mieć na ręce podczas czynności higienicznych, zmywania naczyń, etc. Czujnik upadku z przyciskiem wezwania pomocy również jest wodoszczelny.


3. Jakie urządzenia otrzymuje Podopieczny?

Oprócz wybranych dla Podopiecznego nadajników (zegarek, czujnik upadku, czujnik monitoringu aktywności, czujniki techniczne) instaluje się panel centralny, który nadzoruje pracę całego systemu.


4. Na jaki okres podpisywane są umowy?

Umowy są podpisywane na czas nieokreślony lub na czas określony (2 lata).


5. Czy Podopieczny musi posiadać stacjonarną linię telefoniczną?

Standardowo Urządzenia używane przez Podopiecznego wykorzystują stacjonarną linię telefoniczną. W sytuacji braku telefonii stacjonarnej w mieszkaniu Podopiecznego, dysponujemy alternatywnym rozwiązaniem, wykorzystujacym sieć GSM.


6. Czy w przypadku braku napięcia urządzenia będą działały?

Tak, panel centralny posiada własne zasilanie awaryjne. Przenośne nadajniki działają niezaleznie od zasilania sieciowego 230V (mają własne baterie).


7. Czy Przycisk Życia może wspierać osoby chore na cukrzycę?

Tak. W przypadku wachnięć poziomu glukozy, Podopieczny wzywa pomoc. Jego stan zdrowia jest monitorowany poprzez Centrum, aż do momentu ustabilizowania się.


8. Czy Podopieczny może uzyskać pomoc, w przypadku niemożności zgłoszenia potrzeby pomocy za pomocą przycisku?

Znaczny odsetek naszych Podopiecznych korzysta z monitoringu aktywności. Urządzenia zamontowane w mieszkaniu Podopiecznego kontrolują, czy są wykonywane normalne, codzienne czynności (np. przemieszczanie się po mieszkaniu). Jeżeli w ustalonym indywidualnie przedziale czasu nie wystąpią założone zdarzenia, automatycznie przesyłane jest zgłoszenie o potrzebie pomocy.


9. Czy operatorzy Centrum mogą prowadzić nasłuch mieszkania Podopiecznego?

Poza sytuacją wezwania pomocy, nie ma możliwości prowadzenia nasłuchu w mieszkaniu Podopiecznego.